Glamur pedesetih kao neprolazna inspiracija...

Glamur pedesetih kao neprolazna inspiracija...

Modu svakako ne treba pratiti po svaku cenu, i ja zaista verujem u to da se stil ne može kupiti. Ili ga imate ili nemate i novac vam, u tom smislu, nije ni od kakve pomoći.

Nataša Pejović spada u kategoriju najperspektivnijih i najkreativnijih dizajnera crnogorske modne scene, čijom je novom kolekcijom za sezonu proleće/leto 2019. otvoren

ovogodišnji “Fashion Week” u Crnoj Gori. 

 Pored raskošnih i glamuroznih modela, po kojima je prepoznatljiva, kao izraz njene autentičnosti nameće se i sofisticirana jednostavnost, koja u kombinaciji sa odabranom
 
paletom boja, materijala i unikatnim ručnim radom, njenim kolekcijama daje specifičnu notu večne elegancije, koja nema rok trajanja. 

Ovog puta Nataša, ipak, ide korak dalje i neočekivano predstavlja izazovnu pret-a-porter kolekciju koja ostavlja upečatljiv i snažan utisak.

Spektakularnom revijom otvorili ste ovogodišnju crnogorsku nedelju mode. Šta vašu novu kolekciju izdvaja i čini posebnom?

Do sada sam uvek kreirala nešto što je vrlo slično visokoj modi, u smislu inspiracije, izrade, materijala, količine tkanine potrošene po jednom modelu, i to je nailazilo na

fenomenalne reakcije, ali, na kraju, kada kupci dođu kod mene u studio, biraju malo smirenije komade, jer žene nemaju puno prilika u kojima bi nosile toliko svečane i

romantične stvari. I sama često nosim svedeniju garderobu, tako da sam ovog puta odlučila da uradim komercijalnu kolekciju koja je u potpunosti nosiva. Glamurozna je i

elegantna, ali bazirana na mirnijoj formi što se tiče linija, tonova, ručnog rada, ukrašavanja i svega ostalog. Sedamnaest novih modela je predstavljeno publici i veoma sam

ponosna što su reakcije fantastične. 

Šta možemo izdvojiti kao vaš autentični pečat, kao neiscrpnu inspiraciju za kreativnost i umetnički izraz?

Sve mi je interesantno, odmalena uživam u dizajnu. Romantični, svečani i elegantni komadi su mi oduvek bili najinspirativniji, ali kada radim modele za svoj studio, za sebe ili

za neke druge projekte, volim da se malo odmaknem od takvog pravca i napravim nešto urbano, moderno i izazovno. Uživam da kombinujem različite stilove i u zavisnosti od

toga gde se predstavljam, biram šta ću prikazati. Kroz sve moje kolekcije je protkan stil pedesetih i šezdesetih godina prošlog veka, jer je to, za mene, najinspirativniji i

najbolji period što se tiče mode. Tada je žena, zaista, bila žena u pravom smislu te reči. Lepa, negovana, otmena, tajnovita. Tada se slavila ženstvenost. Danas se sve

promenilo, ali ja u svom radu ne odustajem od tog pravog glamura, koji je tih godina krasio ne samo svetsku modnu scenu, već i filmsku, ali i svakodnevni život.

Moda kao životni i profesionalni put. Treba li je i privatno i u poslu slepo pratiti, ili, ipak, što je moguće više sačuvati svoju individualnost?

Modu svakako ne treba pratiti po svaku cenu, i ja zaista verujem u to da se stil ne može kupiti. Ili ga imate ili nemate i novac vam, u tom smislu, nije ni od kakve pomoći. Svi

oni koji slepo prate trendove obično i greše u svom modnom izrazu. S druge strane, za nas dizajnere je to veoma nezahvalna stvar, zato što, kad uradimo autorske kolekcije,

vođeni inspiracijom od početka do kraja, sve ima svoj tok i priču i to budu veoma interesantni i autentični modeli, ali, kao što sam rekla, mogu se nositi u retkim prilikama, i

zbog toga ne možemo unedogled da pravimo takve kolekcije, jer živimo od ovog posla i, s vremena na vreme, moramo da se prilagodimo trendovima i prikažemo nešto što je

komercijalnije i nosivije. 

Da li je zbog toga teško zadržati jedinstvenost i originalnost?

Znam mnogo fenomenalnih dizajnera koji su školovani i odlično rade, ali ne mogu da žive od svog posla, jer svi traže nešto posebno i drugačije, a kada im se to ponudi,

menjaju stavove i priklanjaju se onome što svi nose. Iskušenja u smislu kompromisa su velika. Neko od prvog dana nastupa sa komercijalnim kolekcijama, neko polako prelazi

na taj kolosek, i nije lako naći balans. Gotovo svakodnevno se pojavljuju novi kreatori, konkurencija je velika, nekada i nelojalna, i teško je istrajati i ostati svoj, ako ste

ozbiljni i profesionalni u ovom poslu.

Kakav je vaš stav prema regionalnoj modnoj sceni? Koliko je inspirativna, originalna i kreativna, ili se, ipak, često kopira ono što propagiraju svetske

modne imperije?

Ima sjajnih, veoma darovitih kolega, kako u Crnoj Gori, tako i u Srbiji i ostatku regiona, ali se, nažalost, mnogo toga kopira. Međutim, tako je i u svetu. Često se dešava da se

pojavi neki dizajner koji nije toliko poznat, predstavi izuzetno atraktivan model, najpoznatije modne kuće onda iskopiraju taj trend i tako počinje začarani krug. Kad odem na

neku reviju ili modnu manifestaciju, ponekad kolekcije toliko liče jedna na drugu, da se stiče utisak da je isti kreator, a predstavlja se, recimo, njih troje ili četvoro. Svi su se

previše priklonili toj komercijali i zbog toga se takve stvari dešavaju. Ja sam se, zaista, što se tiče mog kreativnog izraza, uvek trudila da osmislim nešto inovativno, želeći da

prikažem nešto novo i drugačije. Najnovija kolekcija je moj prvi izlet u komercijalnije vode, ali ne odstupam od svog stila i svog doživljaja estetike i lepote.

Da li će poznavaoci i ljubitelji mode u Srbiji uskoro moći da se bolje upoznaju sa vašim radom?

Nadam se da ću se ove godine predstaviti na nedelji mode u oktobru, tako da se vidimo u Novom Sadu na jesen.

malisaveti

Sviđa ti se? Podeli sa prijateljima!